به پر سودترین بخش بازار خوش آمدید.
امروز قصد دارم در مورد بازاریابی و فروش در حیطه سازمانی و مدیریت این بخش از بازار که جزو بازارهای سودآور محسوب میشود برای شما عزیزان بنویسم. 

تعریف بازار سازمانی
بطور کلی این بخش از بازار شامل سازمانهای دولتی ، سازمانها و شرکتهای خصوصی و کارخانجات و واحدهای تولیدی هست که  نیازهای خود از قبیل مواد اولیه و مواد مصرفی و همچنین تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز را از بازار تهیه و مورد استفاده قرار میدهند ، مصرف کننده محصولات شما در این بخش از بازار کارمندان و کارگران این سازمانها هستند.

چرا این بخش از بازار از اهمیت و سودآوری زیادی برخوردار هست؟
بازار سازمانی به دلیل حجم خرید و امنیت بالا از اهمیت زیادی بین تیم های فروش برخوردار هست ، منظور از حجم خرید تعداد محصولات و گردش مالی بالایی هست که این سازمانها در بازار ایجاد میکنند و پتانسیل رشد چشمگیری برای سازمانهای فروش دارد، ورود به این بخش از بازار میتواند کمک زیادی در رسیدن شما به اهداف فروشتان از قبیل حجم فروش و سودآوری داشته باشد.
همچنین این بخش از بازار امنیت بالایی در تسویه حساب و برگشت پول دارد ، خوب یادم هست سالها پیش یکی از مدیران فروش بالادستی به تیم فروش گوشزد میکرد تا زمانی که تسویه حساب انجام نشده و مشتری پولی پرداخت نکرده شما نمیتوانید ادعا کنید که فروشی انجام دادید، با توجه به وضعیت اقتصادی کشور این جمله بیشتر از هر زمانی صدق میکند!
خبر بد برای ورود به این بخش از بازار این هست که این بازار از دشواریها و پیچیدگیهای خاصی برخوردار هست. بطور کلی با توجه به بزرگی یک سازمان شما به عنوان تامین کننده یا فروشنده محصولات با تیمهای بازرگانی یا تدارکات ، تیمهای فنی و پشتیبانی و درنهایت با واحدهای مالی تعاملات زیادی دارید.
نگران نباشید در ادامه این سری از مقالات با روشهای فروش و ارتباط با این واحدها آشنا خواهید شد.